Aanmelden en afmelden

Je moet een browser gebruiken om de ZWC uit te voeren. Niet alle browsers worden ondersteund; controleer dit dus bij je beheerder.

Als je je bij je account aanmeldt, moet je je naam en wachtwoord invoeren en de te gebruiken clientversie selecteren. Je kunt ervoor kiezen de Standaard client te gebruiken of je kunt de clientversie wijzigen.

Jouw sessie blijft actief tot de sessie is verlopen. Als je de optie Onthouden selecteert, hoef je niet iedere keer gedurende de loop van de dag opnieuw in te loggen wanneer je opnieuw de browser start. 

Als je de webclient open houdt in je browser maar een tijd lang niet in je mailbox werkt, kan voor de sessie een time-out worden geactiveerd, waarna je je opnieuw moet aanmelden.

Aanmelden

  1. Open een browservenster en typ de URL die je hebt ontvangen van de beheerder.

  2. Bijvoorbeeld: http://mail.domain.com/zimbra/mail

  3. Typ je Gebruikersnaam wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven. Je kunt worden gevraagd je volledige e-mailadres als gebruikersnaam (bijvoorbeeld mara@voorbeeld.com) en je Wachtwoord in te voeren.  

  4. Als je wilt dat je gegevens op deze computer worden onthouden totdat de sessie verloopt of jij je afmeldt, markeer je Onthouden.

  5. Als je de Standaard client niet wilt gebruiken, kun je de versie wijzigen.

  6. Klik op Aanmelden.

Afmelden

Om te voorkomen dat anderen toegang tot jouw e-mailaccount hebben, moet je je altijd afmelden als je de computer niet gebruikt. Als je naar een andere website bladert zonder je eerst af te melden, wordt je mogelijk automatisch bij je sessie afgemeld als de opgegeven time-out is bereikt.

      Selecteer Afmelden in de pijl naast je naam in het vervolgkeuzemenu rechtsboven.