Een Afwezigheidsbericht opstellen

Je kunt een bericht maken waarmee je automatisch een antwoord stuurt naar mensen die je berichten sturen terwijl je niet aanwezig bent.

Als je mensen die je een e-mail sturen en die zich niet in je domein bevinden een ander antwoordbericht wilt sturen, kun je een afzonderlijk antwoordbericht maken.

Het automatische antwoordbericht wordt eenmalig binnen een gespecificeerde interval van een aantal dagen aan elke ontvanger verzonden, ongeacht hoeveel berichten die persoon tijdens die periode verzendt. De standaardinstelling is zeven dagen, maar de beheerder kan dit wijzigen.

  1. Ga naar de pagina Voorkeuren> Afwezig.

  2. Schakel Autom. antwoord verzenden in.

  3. Typ in het tekstvak Bericht bij automatische beantwoording  het te verzenden antwoord terwijl je afwezig bent.

  4. Als je dit bericht voor een specifieke periode wilt inschakelen, selecteer je Verzend automatische antwoorden tijdens de volgende tijdsperiode en voer je de begin- en einddatum voor het automatische antwoordbericht in.

  5. Als je geen specifieke periode opgeeft, worden automatische antwoordberichten verzonden tot je Geen automatische antwoorden verzenden selecteert.

  6. (Optioneel) Selecteer Externe afzenders als je een ander bericht naar gebruikers buiten je domein wilt verzenden.

  7. Selecteer het type externe gebruikers dat het tweede bericht moet ontvangen. De standaardinstelling is Iedereen buiten mijn domein. Als je wilt dat contactpersonen die in je adresboeken staan het eerste bericht ontvangen, selecteer je Iedereen buiten mijn domein behalve als zij in het adresboek staan in het vervolgkeuzemenu.

  8. Klik op Opslaan.