Je account organiseren

Zimbra Web Client biedt meerdere manieren om items in je account te organiseren. Je kunt deze functies, zoals mappen, labels en vlaggen, en de zoekfunctie gebruiken voor het snel zoeken en ophalen van e-mailberichten.

Mappen gebruiken

Je kunt mappen gebruiken voor het ordenen van je binnenkomende en uitgaande e-mailberichten. Je kunt je eigen mappen maken of de door het systeem gedefinieerde mappen gebruiken:

      Door de gebruiker gedefinieerde mappen. Mappen die je maakt voor het organiseren van je e-mailberichten, worden in de lijst Mappen in het deelvenster Overzicht weergegeven. De namen van mappen op het hoogste niveau mogen niet dezelfde zijn als de namen van andere mappen op het hoogste niveau in je e-mail-, agenda- of adresboekmappen.

      Systeemmappen. Systeemmappen kunnen niet worden verplaatst of verwijderd en je kunt de namen ervan niet wijzigen. Hieronder worden de systeemmappen weergegeven:

    Postvak IN. Nieuwe e-mailberichten komen binnen in het Postvak IN.

    Verzonden. Van ieder bericht dat je verzendt wordt een kopie opgeslagen in de map Verzonden.

    Concepten. Berichten die je hebt geschreven maar niet hebt verzonden, kunnen worden opgeslagen in de map Concepten.

    Junk. Het filteren van de meeste ongevraagde, automatisch verzonden e-mailberichten (ook wel spam of junkmail genoemd) wordt tegengehouden door een spamfilter alvorens die berichten in je Postvak IN terechtkomen. E-mailberichten die misschien (maar niet zeker) spam zijn, kan in de Junk-map terechtkomen.

Je kunt deze berichten bekijken en ze vervolgens verplaatsen of verwijderen. Als je ze niet verwijdert, worden ze automatisch verwijderd na een bepaalde tijd zoals bepaald door je e-mailbeheerder

    Prullenbak. Verwijderde items komen terecht in de map Prullenbak en blijven daar tot je de Prullenbak handmatig leegmaakt of tot de berichten in de map automatisch worden verwijderd.

Labels gebruiken

Je kunt labels gebruiken voor het classificeren en ordenen van je e-mailberichten, conversaties, agenda-items, contacten, aktetas of taken. Je kunt bijvoorbeeld een label hebben voor Onmiddellijk afhandelen  en een ander voor Gewone prioriteit.

Je kunt een taak of project labellen om e-mailberichten te ordenen en je kunt zoeken naar alle items met een bepaald label. Je kunt ook meerdere labels op een item toepassen

Vlaggen gebruiken

Het vlagpictogram in de berichtenlijst is een ja/nee-indicator die aangeeft of het e-mailbericht is voorzien van een vlag. Dit kan worden gebruikt om aan te geven dat een item actie vereist of om het bericht of de conversatie op een andere manier te onderscheiden van andere items die minder belangrijk zijn.