Adresboeken gebruiken
In je Adresboek kun je gegevens over je contactpersonen opslaan. De webclient ondersteunt twee soorten adreslijsten:
• Je persoonlijke adresboeken met contacten die je zelf onderhoudt. Standaard worden een adresboek Contacten, een adresboek Distributielijsten en een adresboek Gemailde contacten gemaakt in het Adresboek. Je kunt meer adresboeken maken en ze delen met anderen.
• Een algemene adreslijst (GAL – Global Address List), soms ook wel bedrijfscontacten genoemd, is beschikbaar voor gebruikers binnen je organisatie. Deze algemene adreslijst kan gemakkelijke functies bevatten zoals distributielijsten, zodat je vlot met een hele afdeling kunt communiceren.
Opmerking: Je kunt gegevens in een algemene adreslijst niet bewerken. Je kunt een adres echter wel importeren als het wordt weergegeven in een e-mailbericht dat je verstuurt of hebt ontvangen. Je kunt verdere contactgegevens toevoegen zodra de naam in een lijst in je adresboek staat.
Je kunt contacten toevoegen aan al je adresboeken. Er is alleen een naam vereist om een contactpersoon te maken. Je kunt echter ook gedetailleerde contactformulieren maken met de volledige naam, meerdere e-mailadressen, werk-, privé- en andere adressen, telefoonnummers en een afbeelding. Ook kun je lijsten met groepscontacten maken.
Het adresboek Gemailde contacten wordt automatisch ingevuld wanneer je een e-mail naar een nieuw adres verstuurt dat zich niet in één van je andere adresboeken bevindt.
Je e-mailbeheerder kan een maximale limiet instellen voor het aantal vermeldingen dat je in alle je adresboeken kunt hebben. Als je dit maximum bereikt, kun je geen contacten meer toevoegen. Je kunt contacten verwijderen om ruimte te maken voor nieuwe.
Als je een e-mailbericht opstelt, geeft de functie Automatisch invullen een lijst met namen uit je adresboeken weer die overeenkomen met de tekst die je typt.