Een gedetailleerde taak maken

Je kunt je takenlijsten gebruiken om een taak te maken en de voortgang ervan te volgen. Daarnaast kun je opmerkingen schrijven en bestanden toevoegen zodat je hiertoe gemakkelijk toegang hebt binnen de taak. Het is handig om alle relevante informatie bij je taak te bewaren als je jouw taaklijst met anderen deelt.

Je kunt de lengte van het project schatten door de startdatum en de vervaldatum in te voeren en de prioriteit in te stellen. Als je de taak start, kun je de status selecteren, zoals Niet gestart  of In voortgang, en het percentage voltooid selecteren.

  1. Ga naar de pagina Taken en selecteer Nieuwe taak.

  2. Voer in het gedeelte Details  de taakgegevens in. Alleen Onderwerp  is vereist voor het geven van een naam aan een taak.

    Optie

    Omschrijving

    Onderwerp

    (Vereist) Voer een korte beschrijving van de taak in. De toegevoegde tekst wordt de beschrijving in de taaklijst.

    Locatie

    Voer in waar de taak plaatsvindt.

    Prioriteit

    Selecteer de prioriteit voor deze taak.

    Taaklijst

    Selecteer de taaklijst waarin deze taak moet worden weergegeven.

     

  3. Voer in het gedeelte Voortgang  de gegevens in voor het bijhouden van de taakvoortgang . Deze informatie is niet verplicht voor je taak.

    Optie

    Omschrijving

    Status

    Selecteer de status voor deze taak. Je kunt wanneer je maar wilt deze taak opnieuw openen en de status ervan wijzigen.

    Percentage

    Selecteer een percentage voor de status van de taak. Je kunt deze taak te allen tijde opnieuw openen en het percentage wijzigen.

    Startdatum

    Definieer de startdatum van de taak.

    Leveringsdatum

    Definieer de leveringsdatum van de taak.

    Herinnering

    Stel een datum en tijd voor een herinnering in.    

    Kennisgeving

    Als je een e-mailadres of SMS-waarschuwing op je pagina Voorkeuren>Kennisgeving hebt geconfigureerd, schakel dan het juiste selectievakje voor de herinnering in.

    •      Als je geen kennisgeving hebt geconfigureerd, klik je op Configureren om naar de pagina Voorkeuren>Kennisgeving te gaan om deze in te stellen.

    Bijlagen toevoegen

    Klik op Bijlagen toevoegen  op de werkbalk om opmerkingen in het tekstveld toe te voegen en om bijlagen toe te voegen.

  4. Klik op Opslaan.